photo mbs-1.gif  photo mbs-1.gif  photo mbs-1.gif
Agama (Islam) tidak mungkin tegak (jaya) kecuali dengan al-Kitab (Al-Qur'an), al-Mizan (timbangan keadilan) dan al-Hadid (kekuatan besi). Kitab adalah yang memberi petunjuk, sedangkan besilah yang menolongnya. Dengan al-Kitab, tegaklah ilmu dan agama. Dengan al-Mizan hak-hak harta dapat ditunaikan. Dan dengan al-Hadid hukum pidana Islam dapat ditegakkan.(Majmu al-Fatawa : 25/365)

Tuesday, July 10, 2012

YES, WE ARE TERRORIST!

ABU IBRAHEEM AL-ALMANI, STUDIO JUNDULLAH, ISLAMIC MOVEMENT OF UZBEKISTAN (IMU)




JA, WIR SIND TERRORISTEN! (YES, WE ARE TERRORIST!)
YES, WE ARE TERRORIST! [part 1 of 2]

YES, WE ARE TERRORIST! [part 2 of 2]





بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


STUDIO JUNDULLAH, ISLAMIC MOVEMENT OF UZBEKISTAN (IMU)

YA, KAMI ADALAH TERRORIS!



PEMILIK KERETA KEBAL, HELIKOPTER, JET PEJUANG DAN TIDAK KURANGNYA SENJATA-SENJATA NUKLIR MEMANGGIL TALIBAN YANG BERKAKI AYAM (TIDAK BERSEPATU) YANG TIDAK MEMPUNYAI UANG YANG CUKUP UNTUK MEMBELI PELURU KALASHNIKOV, TERRORIS. ANEH... PENGAWAL PENJARA DENGAN BATON DAN TASIR MEMANGGIL TAHANAN, YANG PUNYA HAQ KEBEBASAN DAN DARAH YANG BERNILAI BERKURANGAN DENGAN BEGITU BANYAK, YANG IANYA TIDAK DIBICARAKAN, SEORANG TERRORIS. ANEH... TENTERA YANG MENCEROBOH YAITU YANG MENYERANG MEMANGGIL YANG BERTAHAN SEORANG TERRORIS. ANEH... ANEH BAGAIMANA BARAT MENGHAKIMI DAN MENTAKRIFKAN MASA KINI. BAHWA BARAT YANG TELAH MENDAHULUI DALAM SAINS DAN KHUSUSNYA DALAM TEKNOLOGI DALAM DEKAD KEBELAKANGAN INI. BARAT YANG MANA TELAH MENEROKAI LANGIT DAN BUMI. ANTARA MEREKA SEBAGAI CONTOH IALAH JERMAN, YANG DIGELAR "NEGARA KEPADA PENYAIR DAN AHLI FALSAFAH". ANEH, BAGAIMANA PERKATAAN TERRORIS DISEBARKAN KEBELAKANGAN INI, SEPERTI MEMBISIKKAN TENTANG JALAN YANG SEMPIT WALAU TANPA BERBISIK. PERKATAAN-PERKATAAN MEREKA DICANTIKKAN, DIWANGIKAN DAN DIFIKIRKAN DENGAN BAIK, SEDANGKAN TINDAKAN MEREKA ADALAH BERDARAH DAN KEJAM.
 
KAMI BERJUANG SEPERTI MEREKA BERJUANG, TETAPI PERJUANGAN MEREKA ADALAH AMAN DAN PERJUANGAN KAMI ADALAH KEGANASAN. DARAH DITITISKAN DI KEDUA BELAH PIHAK, TETAPI DARAH MEREKA SUCI DAN DARAH KAMI TIDAK LAGI PUNYA NILAI DALAM PASARAN GLOBAL. 3000 ORANG MATI DI PIHAK MEREKA DAN PERANG SALIB DIMULAKAN, PERUNDANGAN BARU DITERAPKAN DAN MEREKA JUGA MEMBIKIN FILEM HOLLYWOOD MENGENAINYA. 3000 ATAU UNTUK LEBIH TEPAT BERATUS RIBUAN MATI DI PIHAK KITA DAN TIDAK SAMPAI SATU MINIT KETENANGAN DIDEDIKASIKAN KEPADA MEREKA. "POLIS DUNIA" PERLANTIKAN DIRI SENDIRI MEMBERIKAN DIRINYA SEGALA HAQ DAN MENUNJUK KE ARAH KAMI SEDANGKAN EMPAT MENUNJUK KE ARAH MEREKA, DAN MEMANGGIL KAMI TERRORIS.
 
MAKA, BERHUBUNGAN DENGAN INI KAMI KATAKAN: YA KAMI ADALAH TERRORIS! DAN KAMI BANGGA UNTUK MENJADI TERRORIS!
 
KAMI MENGHAPUSKAN MUSUH-MUSUH ALLAH, PELANGGAR-PELANGGAR DAN PEMBUAT-PEMBUAT KEROSAKAN. KAMI BERJUANG DAN MENGHAPUSKAN SIAPA SAJA YANG MENGHINA AGAMA KAMI DAN YANG MEMIJAK PADA RUMAH-RUMAH KAMI, DAN SIAPA SAJA YANG MENGANGKAT PEDANG MENENTANG KAMI DAN MENJATUHKAN KEHORMATAN KAMI, MARUAH DAN TERUTAMANYA SAUDARA PEREMPUAN ISLAM KAMI, SIAPA SAJA YANG MEMENJARAKAN HAMBA-HAMBA ALLAH, TERUTAMA ULAMA'-ULAMA' KAMI, DAN YANG MEMBELANJAKAN UANGNYA UNTUK MENGHALANG MANUSIA DARI JALAN ALLAH. UCAPAN HARI INI TIDAK MEMBENARKAN AKU UNTUK MENYENARAIKAN SEMUA MUSUH ALLAH, TAPI RINGKASAN YANG BOLEH AKU KATAKAN IANYA SEPERTI SKIM PIRAMID DAN MENYERTAKAN SEMUA ORANG YANG MEMILIH MUSUH-MUSUH ALLAH SERTA MEREKA YANG TIDAK MEMILIH MEREKA TAPI MASIH BERPUAS HATI DENGAN PEMILIHAN ITU ATAU SISTEM PEMILIHAN ITU. MEREKA JUGA ADALAH DARI KALANGAN MUSUH-MUSUH ALLAH. SEMUA MEREKA YANG TIDAK MENYUKAI KESELAMATAN DARI KAMI DAN INI PERSOALAN YANG TIMBUL: APAKAH YANG PERTAMANYA? KEGANASAN ATAU PERMUSUHAN TERHADAP ALLAH, AGAMA-NYA DAN PESURUH-NYA? JAWABANNYA IALAH PERMUSUHAN KEPADA ALLAH ADALAH YANG PERTAMA. ALLAH TA'ALA KEMUDIANNYA MENURUNKAN KEWAJIBAN UNTUK MELAWAN DALAM RESPON KEPADA PERMUSUHAN INI. ENGKAU BERJUANG DAN MENYALAHKAN KAMI DAN AGAMA ALLAH, MAKA ENGKAU LAYAK UNTUK DIHAPUSKAN. KAMI SEMUA ADALAH MUSLIM DAN TELAH DIHANTARKAN SEBAGAI RAHMAT KEPADA MANUSIA, TAPI KAMI JUGA DIHANTAR SEBAGAI TERROR KEPADA MUSUH-MUSUH ALLAH.
 
YA, ISLAM DIPEROLEH DARI PERKATAAN "SALAM" YANG BERMAKSUD AMAN, BAGAIMANAPUN KEPADA MUSUH-MUSUH ALLAH AKU MENGATAKAN ISLAM BERMAKNA PERANG, PERANG KEPADA SIAPA SAJA YANG MENGGANGGU KEAMANAN KAMI. KAMI BUKANLAH RAHMAT KEPADA RAKYAT AMERIKA, KAMI BUKANLAH RAHMAT KEPADA NEGARA-NEGARA NATO, DAN KAMI BUKANLAH RAHMAT KEPADA HIPOKRIT-HIPOKRIT. IA ADALAH PENGHORMATAN KEPADA KAMI DAN KESERONOKAN UNTUK MENJADI PENGGANAS KEPADA YANG DIGELAR KUASA DUNIA, YANG BERSATU HARI INI UNTUK MELENYAPKAN CAHAYA ISLAM. PADA KETIKA INI KAMI BERSYUKUR KEPADA ALLAH, YANG MAHA PENGASIH YANG MEMBENARKAN DAN MEMERINTAHKAN KAMI UNTUK MENGHAPUSKAN MUSH-MUSUH-NYA DAN MUSUH-MUSUH KAMI. JADI AKU KATAKAN KEPADA SIAPA SAJA TERLIBAT DALAM SISTEM DUNIA YANG BARU, TERSOROK, TIDAK ADIL DAN TIDAK KURANGNYA KAFIR DAN MENENTANG KAMI SECARA LANGSUNG ATAU TIDAK LANGSUNG:
KAMI ADALAH TERRORIS, WALAUBAGAIMANAPUN TIDAK MENURUT DEFINISIMU YANG TIDAK BERHARGA, TETAPI KAMI ADALAH TERRORIS MENURUT KEPADA YANG AGUNG, BERHARGA DAN DIJANJIKAN BALASAN BAIK SHARIAH ISLAM. ALLAH, YANG MAHA TINGGI BERKATA: 


وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱسۡتَطَعۡتُم مِّن قُوَّةٍ۬ وَمِن رِّبَاطِ ٱلۡخَيۡلِ تُرۡهِبُونَ بِهِۦ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّڪُمۡ وَءَاخَرِينَ مِن دُونِهِمۡ لَا تَعۡلَمُونَهُمُ ٱللَّهُ يَعۡلَمُهُمۡ‌ۚ

"DAN SEDIAKANLAH UNTUK MENENTANG MEREKA (MUSUH YANG MENCEROBOH) SEGALA JENIS KEKUATAN YANG DAPAT KAMU SEDIAKAN DAN DARI PASUKAN-PASUKAN BERKUDA YANG LENGKAP SEDIA, UNTUK MENGGERUNKAN DENGAN PERSEDIAAN ITU MUSUH ALLAH DAN MUSUH KAMU SERTA MUSUH-MUSUH YANG LAIN DARI MEREKA YANG KAMU TIDAK MENGETAHUINYA; SEDANG ALLAH MENGETAHUINYA" [AL-ANFAAL, 8:60] 
BAGI KAMI IANYA ADALAH PENGHORMATAN UNTUK MEMATUHI PERINTAH ALLAH DENGAN MENGAJARKAN MUSUH-MUSUH-NYA DAN MUSUH-MUSUH KAMI MAKNA KETAKUTAN. SATU TUGAS TERHORMAT DAN MULIA, MAKA KAMI ADALAH TERRORIS MULIA YANG MENCARI KEGANASAN BERKEBAJIKAN BERLANDASKAN PADA QURAN DAN SUNNAH. MOTIF PEPERANGANMU ADALAH BERDASARKAN PENIPUAN DAN PADA KEMAHUAN DUNIAWI BUAT JIWAMU YANG TAMAK DAN SESAT, TAPI KAMI, WA LILLAHI-HAMD, MENGAMBIL MOTIF PEPERANGAN KAMI DARI WAHYU DARI ATAS LANGIT KETUJUH. PERTEMPURAN DAN JUSTIFIKASI KEGANASAN SEBENAR ADALAH PUJIAN DAN KEABADIAN DARI TUHAN SEKALIAN MANUSIA DALAM KITAB YANG SAH DAN BENAR SEPANJANG HAYAT. DAN RASULULLAH (S.A.W), BERKATA: "ALLAH TELAH MENJADIKANKU KEMENANGAN DENGAN MEMBANGKITKAN SEMANGAT (DAN KETAKUTAN DALAM DIRI MUSUH-MUSUHKU) UNTUK JARAK PERJALANAN SATU BULAN." [SAHIH AL-BUKHARI]
 
SERANGAN 11 SEPTEMBER YANG BERKAH ADALAH PERMULAAN ERA KEGANASAN YANG BARU, KEGANANSAN YANG DIBERKAH BERLANDASKAN PADA QURAN DAN SUNNAH. DEKAD YANG TERAKHIR MEMBUKTIKAN BAHWA MUSLIM TIDAKLAH LEMAH. PARA MUJAHIDIN TELAH BERJAYA DI DARATAN, DI LAUTAN, DARI BAWAH TANAH DAN DARIPADA LAUTAN UNTUK MEMUDARATKAN MUSUH-MUSUH MEREKA. SERANGAN-SERANGAN KAMI (DAN SEGALA PUJI HANYA KEPADA ALLAH) MEMBUAHKAN HASIL YANG BANYAK BERBANDING LAPORAN YANG MAMPU DIBUAT OLEH WARTAWAN, LEBIH BANYAK HASIL DARIPADA YANG MAMPU JURUKAMERA RAKAMKAN DAN LEBIH BAYAK HASIL DARIPADA YANG MAMPU POLIS SIASATI DAN PERBINCANGAN AHLI POLITIK.
 
SELAIN DARIPADA ANGKA-ANGKA KEMATIAN, KERUSAKAN-KERUSAKAN EKONOMI DAN PENGHINAAN TERHADAP NEGARA-NEGARA YANG ANGKUH, JUTAAN MANUSIA YANG TIDAK ADA PADA KETIKA SERANGAN ITU, MENDERITA DARI TIDUR YANG TIDAK LENA DAN FOBIA WALAUPUN BERTAHUN-TAHUN KEMUDIAN. ANGIN KETAKUTAN BERTIUP DI JALAN-JALAN DI BARAT DAN ITULAH APA YANG KAMI MAHUKAN, ITULAH KEGANASAN YANG LAYAK BAGI MUSUH-MUSUH ALLAH DAN TIDAK KURANGNYA IANYA ADALAH IBADAH YANG KAMI BERLOMBA-LOMBA USAHAKAN DAN MENDEKATKAN DIRI KEPADA ALLAH. MENDEKATKAN DIRI KEPADA ALLAH - ITU JUGA MERUPAKAN APA YANG SAUDARA KAMI ARID UKA INGINKAN, YANG TELAH BERJAYA DENGAN BANTUAN ALLAH DALAM MELAKUKAN SERANGAN PERTAMA YANG BERJAYA DI JERMAN. IANYA MERUPAKAN OPERASINYA YANG SANGAT DIBERKAHI DI LAMAN LAPANGAN TERBANG FRANKFURT. SAUDARA KAMI ARID UKA ADALAH MUJAHID DAN KAMI DI SINI DI PERGUNUNGAN BERBANGGA DENGANNYA, KAMI MELIHATNYA SEPERTI KAMI MELIHAT KEPADA BINTANG-BINTANG. DIA MEMBUATKAN KAMI MENGANGKATKAN KEPALA KAMI DAN SELAYAKNYA MENERIMA PENGHORMATAN DAN SETIAP MUSLIM, YANG BERPUAS HATI DENGAN ALLAH SEBAGAI TUHANNYA, DENGAN ISLAM SEBGAI AGAMANYA DAN MUHAMMAD (S.A.W) SEBAGAI NABINYA, SEPATUTNYA MENGHORMATI BELIAU DAN SEPATUTNYA MEMOHON ALLAH TA'ALA UNTUK MEMBERIKANNYA KEBERANIAN SEPERTI MUJAHID ARID DENGAN HATI YANG PEMBERANI SEORANG WIRA. MUJAHID ARID TELAH MEMBUNUH TENTERA-TENTERA AMERIKA DAN TIDAK ADA PERTIKAIAN BERKENAAN ADAKAH TINDAKANNYA DIJUSTIFIKASIKAN ATAU TIDAK. TIDAK DARI PERSPEKTIF ISLAM, MAHUPUN DENGAN LOGIKA BARAT.
 
MUJAHID ARID MELAKUKAN YANG SAMA SEPERTI SAUDARA KAMI NIDAL AL-HASSAN, YANG JUGA MERUPAKAN MUJAHID YANG DIHORMATI. KEDUA MEREKA MEMBUNUH TENTERA-TENTERA YANG KHUSUSNYA DIKERAHKAN UNTUK MEMBUNUH SAUDARA-SAUDARA LAKI-LAKI DAN PEREMPUAN KITA. BARANGSIAPA DARI KALANGAN MUSLIM MENGKRITIK TINDAKANNYA TIDAK MEMILIKI PENGETAHUAN DAN KEFAHAMAN DALAM SYARIAH ISLAMIYAH. DAN BARANGSIAPA DARI KALANGAN NON-MUSLIM MENGKRITIK TINDAKANNYA, TELAH MENCAPAI TAHAP KEANGKUHAN DAN KEZHOLIMAN YANG TINGGI. MATA UNTUK MATA GIGI UNTUK GIGI. ENGKAU MENGABAIKAN DARAH MUSLIM, TAPI BAGI KAMI SETITIS DARAH MEREKA LEBIH BERNILAI DARI KA'BAH. JADI JANGAN BERFIKIRAN BAHWA KAMI AKAN TERUS TERSENYUM MELIHAT KEZALIMAN ENGKAU. TIDAK! SEBALIKNYA KAMI MEMPUNYAI SENYUMAN PADA WAJAH KAMI SEPERTI PADA HARI KETIKA 11 MERET (MARCH) 2004. PADA HARI SEPERTI 7 JULAI (JULY) 2005, PADA 1 MERET (MARCH) 2010 ATAU PADA HARI SEPERTI 22 JULAI (JULY) 2011. PADA HARI TERSEBUT DI MANA HATI-HATI KAMI DIISI DENGAN KEPUASAN TERHADAP DENDAM DAN DI MANA MUSUH ALLAH YANG SOMBONG HIDUP DALAM KETAKUTAN DAN KEHILANGAN KESERONOKAN HIDUP KARENA PADA BILA-BILA MASA BATU-BATA YANG BERLUMURAN DARAH BISA MELETUPKAN MUKA MEREKA SECARA TIBA-TIBA.
 
KINI AKU DATANG KEPADA MUSUH ALLAH YANG PALING ANGKUH, FIRAUN DI ZAMAN KITA DAN KETUA KEPADA TENTERA-TENTERA SALIB - KEPADA OBAMA AKU BERKATA: YA, SESUNGGUHNYA ENGKAU LEBIH BIJAK DALAM MENJUSTIFIKASIKAN PERANG SALIBMU BERBANDING PENIPUAN TERDAHULUMU, TAPI ADAKAH ENGKAU INGAT EKSPRESI PADA WAJAHNYA PABILA DIA MENGETAHUI BAHAWA PERISTIWA ITU DI NEW YORK DAN WASHINGTON? JIKA ALLAH TA'ALA MENGHENDAKI, WAJAH ENGKAU AKAN TURUT BERTUKAR PUCAT DAN KEPADA SIAPA SAJA YANG MENGIKUTI SERUAN OBAMA, DAN MENYOKONG KEPENTINGANNYA DENGAN PERKATAAN-PERKATAAN ATAU PERBUATAN, KAMI AKAN MEMBUNUHNYA - SAMADA DI AFGHANISTAN, IRAQ ATAU EROPAH. DIALOG DITAMATKAN, ENGKAU MELANGKAH MELEBIHI TANDA DAN ANTARA KITA DAN ENGKAU ADALAH PEDANG HAKIM.
 
DAN AKU DATANG KEPADA UMMAHKU YANG DISAYANGI: UMMAHKU YANG DICINTAI, KETAHUILAH BAHWA ENGKAU SANGAT PENTING BUATKU. PEMELIHARAAN TERHADAPMU ADALAH LEBIH PENTING BUATKU DAN SAHABATKU DARIPADA PEMELIHARAAN NYAWA-NYAWA KAMI. AKU TELAH BANYAK MELIHAT SYUHADA' DAN AKU MENJAMIN KEPADAMU, HAI UMMAH YANG DICINTAI, BAHWA MEREKA MATI KARENAMU, KEHORMATANMU, MARUAHMU DAN KEBEBASANMU. KARENAMU MEREKA TIDAK PELIT (KEDEKUT) AKAN DARAH MEREKA DAN SEBELUM ITU MEREKA TELAH MENGORBANKAN WAKTU, HARTA DAN ORANG TERSAYANG MEREKA. UMMAHKU YANG DICINTAI, SESUNGGUHNYA AKU MEMINTA KEPADAMU UNTUK BERJUANG, SESUNGGUHNYA AKU MEMINTA KEPADAMU UNTUK BERJIHAD, DAN SESUNGGUHNYA AKU MEMINTA KEPADAMU UNTUK MENGHAPUSKAN MUSUH-MUSUH ALLAH.
 
AKU INGIN MENJADI SEORANG ANAK UMMAH INI YANG JUJUR DAN BENAR, KARENA ITU AKU MELAKUKAN INI (JIHAD). AKU TIDAK MENYURUHMU UNTUK TINGGAL DI RUMAH, MENIKMATI HIDUPMU DAN MEMBIARKAN MUSUH-MUSUH AGAMA KITA MENGEBOM SAUDARA-SAUDARAMU. DENGAN PERKATAAN INI AKU MENYERU SETIAP MUSLIM UNTUK MENYERTAI PERJUANGAN YANG DIBERKAHI INI KARENA IANYA ADALAH URUSAN SELURUH UMMAH. DAMAIKAN PERBEDAANMU, MARA BERSAMA DAN DEDIKASI DIRIMU KEPADA KEUTAMAAN INI, KARENA SEPERTI YANG TELAH AKU SEBUTKAN, MASA YANG KITA HIDUP INI MEMERLUKAN SETIAP DARI MUSLIM UNTUK MENJADI MUJAHID.
 
DI SINI ENGKAU PERLU MEMILIH ANTARA DUA ALTERNATIF DAN DI SITU TIDAK ADA YANG KETIGANYA: SAMADA HIJRAH KE TANAH RIBAATH UNTUK MENYERTAI DALAM PARIT JIHAD ATAU KEGANASAN DALAM KALANGAN KUFFAR, TAPI HIJRAH SEORANG MUSLIM LEBIH DISUKAI KARENA KESELAMATAN ORANG MUKMIN DAN UNTUK MENYERTAI PARA MUJAHIDIN DAN HIDUP DI TEMPAT DI MANA ORANG ISLAM ADALAH KUAT LEBIH DISUKAI DAN YANG LEBIH PENTING LAGI UNTUK PENUBUHAN SEBUAH NEGARA ISLAM.
 
TAPI JIKA ENGKAU MEMUTUSKAN UNTUK TINGGAL DI TEMPAT SEPERTI CONTOHNYA EROPAH MAKA ENGKAU PERLU TAHU SATU-SATUNYA ALASAN YANG MEMBENARKANMU UNTUK TINGGAL DALAM KALANGAN KUFFAR MASA KINI ADALAH KEGANASAN FIISABIILILLAH. DAN WAHAI AKHI, DEMI ALLAH, PENIPU MENIPU DAN SYAITAN YANG DILAKNATI BERBISIK KEPADA MEREKA YANG MENGKLAIM BAHWA DAKWAH KEPADA ISLAM ADALAH ALASAN YANG KOKOH UNTUK TINGGAL DI EROPAH ATAU AMERIKA.
 
KINI AKU DATANG KEPADA PARA ULAMA' DAN YANG PERTAMANYA AKU BERKATA KEPADAMU JAZAAKUMULLAH ANNI WA A'NN AL-MUSLIMIIN KHAIRA JAZA. TAPI AKU MAHU MENGINGATKANMU SATU PERKARA YANG TERAMAT PENTING: ALLAH ADALAH PENCIPTA KITA, YANG MAHA PEMURAH, YANG MAHA MENGASIHANI, TIDAK MEMERINTAHKAN KITA UNTUK MEMBUATKAN SEMUA MANUSIA MENJADI MUSLIM. TIDAK! ALLAH TA'ALA MEMERINTAHKAN KITA UNTUK MEMBAWA SEMUA MANUSIA DI BAWAH SYARIAH, DENGAN RELA HATI ATAU TIDAK RELA, BERIMAN ATAU TIDAK BERIMAN. WAHAI ULAMA' LIHAT DI SEKELILINGMU, LIHAT KE ARAH TIMUR DAN BARAT DUNIA INI DAN ENGKAU AKAN MENDAPATI BAHWA DI SITU TIDAK TERDAPATNYA NEGARA ISLAM. DI SITU TERDAPAT JURANG YANG BESAR DAN KITA MASIH MENUMPUKAN PADA PERKARA-PERKARA LAIN. DAN ENGKAU PATUT TAHU BAHWA JIKA ENGKAU MENYEBARKAN DAKWAHMU PADA SEBUAH TANAH ISLAM DAN DI BAWAH PERUNDANGAN ALLAH, MAKA IA AKAN MEMBUAHKAN HASIL YANG LEBIH BANYAK. KEMUDIAN ENGKAU AKAN MAMPU UNTUK MENYERU MANUSIA KEPADA ISLAM YANG SEBENAR DI BAWAH BAYANGAN SYARIAH. KEMUDIAN ENGKAU MENYEBARKAN ISLAM BUKAN SEKADAR TEORI, TAPI SECARA BENTUK PRAKTIKAL YANG KHUSUSNYA PENGHORMATAN DAN KEBANGGAAN MEMPUNYAI KEDUDUKAN YANG TINGGI DAN BERMAKNA. ISLAM DENGAN KEKUASAAN BERHAK MENERIMA PENGHORMATAN DARI ORANG YANG TIDAK BERIMAN, ISLAM YANG MEMASTIKAN KESELAMATAN KEPADA YANG TELAH KEMBALI (KEPADA ISLAM) DAN TIDAK MEMBIARKANNYA HIDUP DALAM KETAKUTAN DAN KEHINAAN SETELAH PENUKARANNYA ITU.
 
DAN KEPADA PARA ULAMA' YANG SECARA TERANG MENJARAKKAN DIRI MEREKA DARI MUJAHIDIN DAN SEMENTARA ITU MENDAPAT SOKONGAN YANG BANYAK DAN MENIKMATI KEMASHURAN DALAM PERHATIAN UMUM, AKU INGIN MEMBERITAHUMU: AKU MENGINGATKAN ENGKAU SAUDARA, KADANGKALA ALLAH TA'ALA MENDUKUNG AGAMA-NYA MELALUI SEORANG FASIQ. KEBERJAYAANMU DALAM DAKWAH ATAU FAKTA BERKENAAN BAHWA RAMAI ORANG MENDUKUNGMU ATAU BAHWA ENGKAU MEMPUNYAI MASJID KEPUNYAANMU, TIDAK MEMBUKTIKAN BAHWA ALLAH REDHO TERHADAPMU ATAU BAHWA ENGKAU BERADA PADA JALAN YANG BENAR. PENOLAKANMU TERHADAP KEGANASAN MELALUI HUJAH PALSUMU MEMBAWAMU KEPADA KESESATAN DARIPADA JALAN YANG BENAR DAN MENYIMPANGKANMU DARI ALLAH HARI DEMI HARI. JIKA ENGKAU MERASAKAN SESUATU TERHADAP ORANG KUFFAR, DENGAN KARENANYA ENGKAU MELEPASKAN DIRIMU DARI PARA MUJAHIDIN DAN SERANGAN YANG DIBERKAHI ITU, DAPAT MENYELAMATKANMU DARI API NERAKA, MAKA TERUSKAN DENGANNYA. SEKIRANYA INI BUKANLAH PERMASALAHAN ITU - DAN SESUNGGUHNYA IA BUKANLAH PERMASALAHAN ITU - MAKA WASPADA AKAN ALLAH DAN API NERAKA, YANG BAHAN BAKARNYA ADALAH MANUSIA DAN BATU-BATU. ENGKAU HIDUP DI ANTARA ORANG-ORANG KAFIR, MENGIMAMKAN SOLAT ORANG YANG BERMASTAUTIN DAN APABILA PEMUDA MENANYAKAN KEPADAMU TENTANG JIHAD, ENGKAU MENGOLENGKAN MATA. DAN KETAHUILAH SAUDARA, BAHWA DENGAN SATU LAPORAN ATAU TANDA YANG ENGKAU BERIKAN KEPADA PIHAK POLIS YANG MEMBISAKAN ENGKAU KEHILANGAN ISLAM, YANG MANA RAMAI MANUSIA MEMELUKNYA MELALUIMU. SAMA SEPERTINYA ENGKAU MENINGGLKAN TERROR, BEGITU JUA KAMI MENINGGALKANMU SEHINGGA ENGKAU BERTAUBAT KEMBALI KEPADA ALLAH DAN MEMUTUSKAN KEMUDHARATAN YANG ENGKAU LAKUKAN TERHADAP MUJAHIDIN DENGAN LIDAH DAN PERBUATANMU.
 
WAHAI SAUDARA-SAUDARAKU, AKU TELAH SAMPAI KE PENGHUJUNGNYA DAN PERKATAAN-PERKATAAN TERAKHIRKU INSYAALLAH DITUJUKAN KEPADA SIAPA YANG TELAH MEMUTUSKAN UNTUK MENJADI MURAABITIIN DI TANAH KUFFAR DAN MEMUTUSKAN UNTUK MEMIKUL TUGAS MULIA SEORANG TERRORIS BERLANDASKAN QURAN DAN SUNNAH.
YANG PERTAMANYA, WAHAI TENTERA ALLAH, KETAHUILAH DENGAN PASTI BAHWA PIHAK POLIS, TENTERA DAN PERKHIDMAT RAHSIA KUFFAR TIDAKLAH MELIHAT, MENDENGAR DAN MENGETAHUI SEGALANYA. TIDAK! PERCAYA TERHADAP ALLAH, YANG MAHA MELIHAT, MAHA MENDENGAR DAN MAHA MENGETAHUI. PERCAYA TERHADAP-NYA, TAPI PADA MASA YANG SAMA JANGAN CUAI, SEBALIKNYA AMBIL DAN RANCANG DENGAN RAPI LANGKAH-LANGKAH KECIL DAN MEMPERBAIKI UKURAN KESELAMATANMU KE TAHAP YANG TERTINGGI. TIDAK MELUPAKAN ADHKAR AS-SABAH WA AL-MASAA' (ADHKAR PAGI DAN SORE) DAN TIDAK SESEKALI MENGAMBIL ORANG KAFIR ATAU SIAPA SAJA YANG MEMPUNYAI PENYAKIT DALAM HATINYA, SEBAGAI ORANG KEPERCAYAANMU.
YANG KEDUANYA, KAMI TAHU PADA ZAMAN SEKARANG KAUM KUFFAR TELAH MENDIRIKAN DAN MENINGKATKAN KESELAMATAN MEREKA TERUTAMANYA, KARENA MEREKA MENCINTAI KEHIDUPAN MANAKALA KAMI MENCINTAI KEMATIAN. KARENA ITULAH OPERASI SEPERTI YANG DILAKUKAN MUJAHID ARID ATAU MUJAHID NIDAL AL-HASSAN BUKANLAH PERMAINAN ANAK-ANAK, TAPI SAUDARAKU, SESUNGGUHNYA ENGKAU AKAN MENDAPATKAN BEBERAPA PERLAWANAN ATAU ENGKAU BERUPAYA MENGGUGAT KERETAPI, DAN JIKA ENGKAU TIDAK BERUPAYA UNTUK MEMBUNUH MEREKA, DAN JIKA ENGKAU TIDAK BERUPAYA UNTUK MEMBUNUH MEREKA, MAKA KAMU PERLU MEROSAKKAN EKONOMI MEREKA - MEMUSNAHKAN BANGUNAN-BANGUNAN MEREKA, TERUTAMANYA GEDUNG-GEDUNG NEGERI, DAN GEDUNG-GEDUNG ITU, DENGANNYA MEREKA MENIKMATI KEMEWAHAN KEHIDUPAN DUNIA INI, SEBAGAI CONTOH DISKO-DISKO, GEDUNG-GEDUNG BERBELANJA DAN RESTORAN-RESTORAN. MUSNAHKAN MASYARAKAT GEMBIRA MEREKA, PERINGATKAN MEREKA DENGAN 'CRYSTAL NIGHT' ("REICHSKRISTALLNACHT") (PERISTIWA MALAM KRISTAL) DAN MENYENTUH TAJUK-TAJUK UTAMA. BIAR MEREKA HIDUP DALAM KETAKUTAN DAN KESEDIHAN SEPERTI MUSLIMAHMU DI PALESTINA JUGA HIDUP DALAM KETAKUTAN DAN KESEDIHAN. BERIKAN PENGENDALIAN KREATIVITI PERCUMA DAN IANYA PENTING KARENA IA AKAN MEMPERLIHATKAN BAHWA TINDAKANMU ADALAH TINDAKAN DENGAN NAMA ISLAM.
 
WAHAI AKHI, KAMI BERDOA KHUSUS BUATMU DAN KAMI MEMOHON KEPADA ALLAH TA'ALA UNTUK KEMENANGAN YANG CEPAT. DAN MELALUI JIHAD KITA DENGAN PERKATAAN DAN PERBUATAN (AMALAN) KAMI MENGHARAPKAN SEBAGAI HIDANGAN AWAL BUAT MEREKA YANG MELIHAT. SEORANG MUSLIM KEBANGGAAN DI BAWAH BENDERA ISLAM TIDAK TAKU KEPADA SIAPAPUN KECUALI ALLAH DAN SANG SERIGALA YANG AKAN MEMBAHAYAKAN DOMBANYA (BIRI-BIRI), MENURUT KEPADA HADIS.
 
WAHAI UMMAH, AKU MENGUCAPKAN SELAMAT TINGGAL, ASSALAMU'ALAIKUM  WARAHMATULLAHI WABARAKATUH DAN PESAN TERAKHIR KAMI: SEGALA PUJI BAGI ALLAH, TUHAN SEKALIAN ALAM.
 
 
 
 

MUJAHID ABU IBRAHEEM AL-ALMANI DARI JERMAN, STUDIO JUNDULLAH, ISLAMIC MOVEMENT OF UZBEKISTAN (IMU)
RABI' AL-AWWAL 1433
JANUARI 2012




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...