photo mbs-1.gif  photo mbs-1.gif  photo mbs-1.gif
Agama (Islam) tidak mungkin tegak (jaya) kecuali dengan al-Kitab (Al-Qur'an), al-Mizan (timbangan keadilan) dan al-Hadid (kekuatan besi). Kitab adalah yang memberi petunjuk, sedangkan besilah yang menolongnya. Dengan al-Kitab, tegaklah ilmu dan agama. Dengan al-Mizan hak-hak harta dapat ditunaikan. Dan dengan al-Hadid hukum pidana Islam dapat ditegakkan.(Majmu al-Fatawa : 25/365)

Thursday, April 17, 2014

WAHAI IBU, MAAFKAN AKU

WAHAI IBU, MAAFKAN AKU

[AMEF, AS-SAHAB MEDIA ]


"WAHAI IBU, MAAFKAN AKU"

Pesanan dari beberapa anak-anak Ummah ini kepada Ummah mereka yang mulia



Wahai ibu, maafkan aku
Maafkan salah-silapku sepanjang hidupku
Tujuanku bukanlah untuk membawa kesengsaraan kepadamu

Wahai ibu, (yang) lebih aku sayangi berbanding nyawaku!
Tapi apa yang aku bisa buat?
Syurga memanggil-manggilku

Wahai Ibu, maafkan aku
Jangan katakan bahwa
Aku telah berlaku tidak adil kepadamu
Dan bagaimana aku melakukan ketidakadilan kepada manusia
Yang menjagaku di dunia ini
Dan apakah sebabnya aku mengakibatkan engkau menangis
Sedangkan engkau lebih aku sayangi berbanding nyawaku

Engkau adalah penyenang hatiku
Engkau lebih aku sayangi berbanding nyawaku
Engkau adalah penyenang hatiku
Engkau lebih aku sayangi berbanding segala keinginan

Terlalu sayang yang ia tidak bisa diterjemahkan dalam perkataan-perkataan
Jika engkau dapat mengetahui tentang kondisi Ummah ini
Kemudian aku yakin bahwa engkau tidak akan tidak senang terhadapku
Jika engkau dapat mengetahui tentang kondisi Ummah ini
Kemudian aku yakin bahwa engkau tidak akan tidak senang terhadapku

Wahai Ibu! Setelah aku, bersabarlah dan jangan menangis
Dan sekalipun air mata mengalir, janganlah tidak senang terhadapku
Aku telah menjualkan jiwaku kepada Tuhanku
Allah telahpun membeli jiwa-jiwa para Mukmin

Kaum Muslimin telah memeluk kehinaan di atas nama keamanan
Dan orang-orang Arab sedang tidur dalam kealpaan
Ibu! Lihat! Seorang anak kecil ditanam di bawah serpihan
Sedangkan ibunya yang tercedera sedang memanggil untuk pertolongan

Aku tidak bisa hidup dengan kehidupan secara hina ini
Setelah melihat saudari-saudariku dihinakan
pada tangan kafir dilaknat, Aku tidak bisa hidup

Aku dambakan kecantikan Syurga, Houri (bidadari) mahbubah
Aku tidak dambakan Houri yang diperbuat dari tanah ini (manusia)
Houri (bidadari) mahbubah
Aku tidak dambakan Houri yang diperbuat dari tanah ini (manusia)
Aku tidak dambakan Houri yang diperbuat dari tanah ini (manusia)


.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...