photo mbs-1.gif  photo mbs-1.gif  photo mbs-1.gif
Agama (Islam) tidak mungkin tegak (jaya) kecuali dengan al-Kitab (Al-Qur'an), al-Mizan (timbangan keadilan) dan al-Hadid (kekuatan besi). Kitab adalah yang memberi petunjuk, sedangkan besilah yang menolongnya. Dengan al-Kitab, tegaklah ilmu dan agama. Dengan al-Mizan hak-hak harta dapat ditunaikan. Dan dengan al-Hadid hukum pidana Islam dapat ditegakkan.(Majmu al-Fatawa : 25/365)

Sunday, June 1, 2014

BIDADARI-BIDADARI YANG MEMPERSONA

BIDADARI-BIDADARI YANG MEMPERSONA 




BIDADARI-BIDADARI YANG MEMPERSONA

Ahh, Hoor al-Ayn (Bidadari), Ya Allah!
Mereka seperti lu'lu'(mutiara) dan marjan (karang)...
Mereka seperti lu'lu'(mutiara) dan marjan (karang)...
Wahai saudara-saudara, aku begitu mencintainya

Dia adalah Hoor al-Ayn (Bidadari), dan dalam cintaku padanya
Aku meletakkannya di dalam hatiku -
Aku tidak akan mengungkapkan yang lainnya!
Aku tidak akan mengungkapkan yang lainnya!

Raikan aku seperti ini di dalam Syurga,
Bidadariku sepertinya sedang menungguku!
Dia menyuruhku, "Wahai Zubair, berbicaralah!"
Aku membalas, "Aku bawakan Salam kepadamu"
"Aku bawakan Salam kepadamu"

Wahai Bidadariku, sekarang aku datang kepadamu,
Mahar mu mahal dan sekarang engkau akhirnya bersamaku...
Jangan bersedih, aku mencintaimu
dan sekarang engkau adalah kepunyaanku untuk harga yang rendah...
dan sekarang engkau adalah kepunyaanku untuk harga yang rendah...

"kebun-kebun dan buah anggur, dan gadis-gadis remaja yang sebaya, (an-Naba' 78:32-33)
Dengan kunci kepada pintu-pintu dan
di sana engkau akan dapati jiwamu di Taman-Taman!
"kebun-kebun dan buah anggur, dan gadis-gadis remaja yang sebaya, (an-Naba' 78:32-33)
Dengan kunci kepada pintu-pintu dan
di sana engkau akan dapati jiwamu di Taman-Taman!

Kami menggali lubang-lubang di tanah untuk musuh-musuh -
seperti Bin Laden (r.h.) di Amerika
Di tanganku adalah al-Qur'an, dan begitu juga engkau
Dalam pertempuran, aku mengangkat kepalaku!
Dalam pertempuran, aku mengangkat kepalaku!

Senyum! Kerana kami telah melihat
bahwa engkau akan mendapatkan apapun yang engkau suka -
Dalam Syurga, kami akan dihiasi dengan perhiasan kami,
dan bersama kami adalah arak dan Bidadari-Bidadari - Begitu sempurna!
dan bersama kami adalah arak dan Bidadari-Bidadari - Begitu sempurna!

Tuhanku telah menciptakan dirinya sebagai keindahan
 jadi tolonglah perlihatkannya kepadaku
Semoga Allah menyatukan kami
di atas katil di dalam Syurga Al-Rahman (Allah)

Takbir! Allahu Akhbar!


.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...