photo mbs-1.gif  photo mbs-1.gif  photo mbs-1.gif
Agama (Islam) tidak mungkin tegak (jaya) kecuali dengan al-Kitab (Al-Qur'an), al-Mizan (timbangan keadilan) dan al-Hadid (kekuatan besi). Kitab adalah yang memberi petunjuk, sedangkan besilah yang menolongnya. Dengan al-Kitab, tegaklah ilmu dan agama. Dengan al-Mizan hak-hak harta dapat ditunaikan. Dan dengan al-Hadid hukum pidana Islam dapat ditegakkan.(Majmu al-Fatawa : 25/365)

Saturday, July 26, 2014

KETIKA AKU HADIR

KETIKA AKU HADIR


KETIKA AKU HADIR

"Ya Allah berikanlah kami kemenangan yang nyata.
Ya Allah jadikanlah amal ini murni semata-mata untuk Wajah-Mu Yang Mulia.
Ya Allah jadikan di dalamnya kemenangan untuk agama-Mu.
Ya Allah jadikanlah amal ini sebagai penghinaan kepada musuh-musuh-Mu,
musuh-musuh agama-Mu.
Ya Allah ampunilah kami.
Ya Allah terimalah para syuhada' kami jika terdapatnya syuhada',
dan sembuhkanlah dan pulihkanlah mereka yang cedera jika terdapatnya sebarang kecederaan.
Ya Allah kasihanilah atas kelemahan kami,
ampunkanlah kami dan berikanlah kemenangan kepada kami.
Dan selawat ke atas Muhammad  (S.A.W).
Allahu Akhbar!"

[ASY-SYAHID AMIR KHATTAB SAIFUL ISLAM (RAHIIMAHULLAH)]

Ketika aku hadir aku melihat dia menghadapku,
dan aku melihat air mata mengalir dari matanya.
Ketika aku hadir aku melihat dia menghadapku,
dan aku melihat air mata mengalir dari matanya.

Jadi aku bertanya kepadanya,
mengapa air matamu mengalir,
Jadi aku bertanya kepadanya,
mengapa air matamu mengalir,
mengapa ianya mencurah-curah?
mengapa ianya mencurah-curah?

Dia menjawab, wahai sahabatku,
tidakkah engkau nampak?
Atau adakah engkau tidak tahu apa yang telah terjadi padaku.
Atau adakah engkau tidak melihat bahwa syuhada' telah pergi,
berlumuran dengan darahnya,
dia meninggalkan kehidupan yang sementara.
berlumuran dengan darahnya,
dia meninggalkan kehidupan yang sementara.

Jadi hiasilah rumah yang kekal abadi,
kerana dia tidak ragu-ragu dengan Jihad.
Dan bergembiralah, Wahai Hoor al-'Ayn (bidadari)
dan katakanlah bahwa,
Syuhada' telah menang.
Syuhada' telah menang.
Dan dia akan kembali untuk bertanya.

Syuhada' telah menang.

Di dalam Jannah
di mana burung-burung menyanyi
dan istananya
terletak tinggi di tepi sungai.

Di dalam Jannah
di mana burung-burung menyanyi
dan istananya
terletak tinggi di tepi sungai.

Jiwanya ditempatkan dalam seekor burung,
Jiwanya ditempatkan dalam seekor burung,
dia akan melihat teman-teman dan bertemu sahabat-sahabatnya.
dia akan melihat teman-teman dan bertemu sahabat-sahabatnya.

Aku merindukanmu, wahai syuhada'
engkau telah mendahuluiku,
dan meninggalkan aku menangis dan berduka sendiri.
Tapi aku masih di jalanmu,
jalan Jihad,
dan aku tidak akan berlengah-lengah.

Aku akan teruskan Jihad,
dan mengangkat pedangku
kerana aku sedia membantu.
Aku akan teruskan Jihad,
dan mengangkat pedangku
kerana aku sedia membantu.

Aku akan teruskan
Aku akan teruskan
Aku akan teruskan

Aku akan teruskan Jihad,
dan bersedia
untuk serangan mengejut
untuk meninggikan darjatku (di sisi Allah).

Ya Robbku, terimalah kematianku dalam pertempuran
dan tumpahkanlah darahku di jalan Jihad.
Ya Robbku, terimalah kematianku dalam pertempuran
dan tumpahkanlah darahku di jalan Jihad.


.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...